JAARPLANNING

Een jaar mét een grote musicalproductie! Dan moet je natuurlijk weten wanneer je waar moet zijn. In onderstaande jaarplanning staan allen belangrijke data, zet ze in je agenda!

Bekijk de jaarplanning

HET NKT: EEN VEILIGE OMGEVING

Het NKT is een veilige omgeving, voor zowel de leerlingen als de vrijwilligers en medewerkers. Pesten en buitensluiten wordt niet getolereerd, net als grensoverschrijdend gedrag in alle opzichten.

Gedragscode

Op het NKT werken vrijwilligers en medewerkers volgens een gedragscode. Iedereen die werkt met leerlingen is in het bezit van een actuele verklaring omtrent gedrag. Bekijk hier de gedragscode van het NKT.

Anti-Pestprotocol

Pesten en buitensluiten worden op het NKT niet getolereerd. Hier vind je ons anti-pestprotocol.

Geen mobiele telefoons

Vanaf schooljaar 2024-2025 is het niet toegestaan een mobiele telefoon op het NKT te gebruiken, tenzij dit door een docent of medewerker wordt aangegeven of wanneer er een medische of andere reden is die vooraf is gecommuniceerd. De telefoon blijft ook in de pauze in de tas. Op deze manier streven we op het NKT naar een veilige, sociale en gezellige omgeving.

Klachtenregeling

Het NKT heeft vele leerlingen en medewerkers. We stellen alles in het werk om de samenwerking, organisatie en lessen zo goed mogelijk te laten verlopen. Heb je desondanks een klacht? Meld het ons. We doen onze uiterste best de klacht op te lossen.

Algemene klachten
Algemene klachten kunnen gaan over de samenwerking, organisatie, les, docent, faciliteiten en de administratie. We willen je vragen je onvrede over de inhoud van de les, het handelen van de docent of de medewerker in eerste instantie kenbaar te maken bij de betreffende docent of medewerker. Mocht je daar zelf niet uitkomen, dan kun je contact opnemen met directeur Suzan Vermeulen. 

Klacht melden
Stuur je klacht naar directeur Suzan Vermeulen via directie@nkt.nl. Vermeld in je mail om welke les/klas het gaat en wat de klacht is. Je ontvangt binnen 14 dagen bericht. Wil je liever eerst telefonisch of persoonlijk contact, dan kun je dat ook via bovenstaand emailadres kenbaar maken. Suzan neemt zo snel mogelijk contact met je op. 

Lees hier de volledige klachtenregeling van het NKT.

Vertrouwenspersoon

Binnen het NKT is er een vertrouwenspersoon aangesteld die door ouders, medewerkers, en leerlingen geraadpleegd kan worden bij instellingsgerelateerde problemen. Deze problemen kunnen van diverse aard zijn: administratieve klachten, klachten over het functioneren van medewerkers of klachten op sociaal emotioneel gebied. Bij problemen op sociaal emotioneel gebied denken we bijvoorbeeld aan discriminatie, intimidatie of plagen/pesten, maar ook klachten die van strafrechtelijke aard zouden kunnen zijn zoals geweld, agressie, mishandeling of ongewenste seksuele intimiteiten.

De vertrouwenspersoon heeft niet als taak om te bemiddelen, maar kan degene die om raad vraagt adviseren bij het formuleren van een hulpvraag en de weg wijzen bij welke hulpinstanties hij terecht kan voor meer gerichte ondersteuning. Ook kan er door de vertrouwenspersoon in een breder netwerk geïnformeerd worden welke instelling hierbij het meest geschikt is om te ondersteunen.

Interne vertrouwenspersoon
De contactpersoon van de NKT Theaterschool is de heer Hans van Niekerk, bereikbaar via 06 15 02 25 17 of jcm.van.niekerk@quicknet.nl.

Meer informatie over de vertrouwenspersoon van het NKT.

Externe vertrouwenspersoon
Wil je verhaal liever kwijt bij iemand die niet verbonden is aan de NKT Theaterschool? Dat kan ook. De culturele en maatschappelijke instellingen in Purmerend hebben gezamenlijk een externe vertrouwenspersoon aangesteld: Rina van Rooij. Zij is telefonisch te bereiken op tel. nr 06 53 63 90 24 en per mail via rinavanrooij@hotmail.com.